Zdarza się, że termin obsługa klienta (i wszelkie jego odmiany) traktowany jest jako osobna gałąź czy obszar biznesowy, bez zachowania kontekstu usługowego wobec innych. W odpowiedzi na propozycję współpracy związanej z ofertą szkoleniową w zakresie obsługi klienta czasem można usłyszeć – „my się tym nie zajmujemy, pracujemy w branży”… (i tu można wymienić praktycznie każdą). Można spotkać się także ze stwierdzeniem – „u nas nie ma obsługi klienta. Liczą się relacje”. Jak to rozumieć? Jeśli szef firmy, czy dobry handlowiec dzięki relacjom (swoim kontaktom, znajomościom, networkingowi – można różnie to określać), zdobędzie korzystny kontrakt, to oczywiście jest to jego zasługa i duża szansa na to, że w perspektywie przyniesie to jego firmie korzyść. Ktoś jednak na co dzień musi dbać o wykonanie postanowień takiego kontraktu – kontaktować się, reagować na nieprawidłowości, rozliczać itd. I wiele z tych czynności to właśnie obsługa klienta, choć tak nazwanego działu wcale w firmie nie musi być. Do tego dochodzą oczywiście odpowiednie narzędzia - cała sfera związana z wykorzystaniem technologii IT. Także i tu można wiele doradzić, skorygować i podsunąć pomocne rozwiązania.
Warto więc tylko przypomnieć, że nie istnieje branża obsługi klienta bez klientów, konsumentów czy kontrahentów. Tak samo jak nie istnieją bez nich producenci, dystrybutorzy czy usługodawcy.
CCMS świadczy usługi doradcze i szkoleniowe w obszarze komunikacji z rynkiem, struktur obsługi klienta i sprzedaży. CCMS jest także wydawcą publikacji książkowych z zakresu telemarketingu. Z usług CCMS korzystali m.in.: Toyota Bank, Infakt, Morizon, pkt.pl, Sanitec Koło, Teleperformance, Energa, Instytut Rozwoju Biznesu (IBD), ITCard, La Lorraine Polska.
Kontakt:
Sylwester Kućmierowski
tel.: 780 106 820
mail: sylwester.kucmierowski@ccms.com.pl
Robert Waker
tel.: 793 34 44 88
mail: robert.waker@ccms.com.pl
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET